reklama

auto-reklama, s.r.o. - chamtivosť zatienila rozum?

Stačí si nechať polepiť prednú kapotu a dvere, s takýmto autom najazdiť 30 km denne alebo 900 km mesačne a na účet nám pribudne nádherných 7000 korún. Skvelá ponuka, ktorá sa neodmieta. Ale ja asi predsalen odmietnem...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (16)

Prvá vec, ktorá ma zarazila, bola hodnota vyplácanej sumy. Sedem tisíc. Aby som najazdila 900 km, pri spotrebe cca 6,5l/100 km, musela by som natankovať cca 60 litrov, a pri cene benzínu cca 37 korún by celkové mesačné náklady boli 2220 korún. Čiže 4780 korún vo vrecku. Zdá sa mi to až príliš veľa na to, že si nechám polepiť auto, budem na ňom chodiť cho práce a sem-tam ho umyjem, aby reklamu bolo vidieť.

Druhá zarážajúca vec bola celá zmluva, ktorej niektoré body som možno nepochopila. Napríklad sa v nej píše, že objednávatelia reklamy (čiže nejaká firma, ktorú budem na svojom aute reklamovať) môže nariadiť, že ich reklama bude zverejnená iba na určitom type vozidla alebo môže určité typy vozidiel vylúčiť. Čiže ak sa objednávateľovi reklamy nebude páčiť, aké mám auto (aký typ), reklama nebude a nebudú ani peniaze?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Reklamu, ktorá by bola proti môjmu presvedčeniu, môžem odmietnuť. Nebudem predsa voziť holé baby, ktoré lákajú do svojho salónu, napríklad. To je fajn. I keď neverím, že by som mohla odmietať donekonečna, aj tak utrpím zase ja. Veď nemať reklamu znamená nemať za ňu peniaze.

Jeden z ďalších bodov hovorí, že som povinná na ľubovoľne vybranej trase denne absolvovať aspoň 30 km a neprihliada sa na nedele a dni pracovného pokoja. Tak napríklad tento mesiac má 5 nedieľ a 2 dni pracovného pokoja. Čiže ak prejdem okrem týchto dní 30 km, za apríl budem mať na tachometri o 690 km viac. Na webe sa píše, že ak to nie je 30 km denne, musí to byť 900 km mesačne. Chýbalo by mi teda 210 kilometrov...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dodávateľ reklamy (akože firma auto-reklama) ma môže hocikedy kontrolovať. Teda moje auto, neporušenosť reklamy, čistoru vozidla a stav tachometra. Interval medzi jednotlivými obdobiami nemôže byť kratší než 3 pracovné dni a keď ma 3x po sebe nachytajú so špinavým autom, okamžite so mnou vypovedajú zmluvu. Čiže ak pôjdem na dovolenku letecky napríklad na 12 dní, niekto mi auto zahádže blatom, bonzne ma dodávateľovi reklamy, zostanem bez peňazí a bez zmluvy.

Navyše, keď už budem dovolenkovať, neprejdem tých 30 km denne. Miera odmeny sa úmerne zníži, teda ak nejakú vôbec dostanem. Ale veď čo sa sťažujem, keď mám na dovolenku...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Predposledný bod zmluvy je čerešničkou na torte. K tomu, aby celá zmluva nadobudla účinnosť, musím zaplatiť 25 tisíc (pri zmluve na 2 roky). Vraj za administratívne výdavky, za vyhotovenie a umiestnenie reklamy. Ak platím prevodom, zaplatím ešte o 1000 korún viac, ktoré mi nikto nevráti. Ešte šťastie, že tam nenapísali, že budú použité na bankové poplatky, lebo by som rovno dostala infarkt! Ukľudniť by ma malo, že 12500 korún mi vrátia na konci každého splneného roka. Snažím sa to nechápať tak, že ich budem rok/dva úverovať a čakať, že sa nájde kopec ďalších iniciatívcov, ktorí sa mi svojimi 25 tisíckami vyskladajú aj na moju každomesačnú "odmenu".

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zmluva sa môže prerušiť na 3 mesiace, zase fajn obdobie, keď zostanem bez peňazí. Ale našťastie je dodávateľ reklamy taký štedrý, že počas mojej PN (kratšej ako 1 mesiac), mi odmenu vyplatí. Jupí!

Na prvý pohľad je aj ďalší odsek fajn, ktorý hovorí, že ak zmluva predčasne zanikne, mojich 25 tisíc by mi mali vrátiť. Ale len vtedy, ak zmluvu nevypoviem ja alebo oni mimoriadnou výpoveďou. Môžem len dúfať, že mi to auto počas dovolenky nikto neohádže blatom a nevypovedajú so mnou zmluvu skôr, ako mi štyrikrát vyplatia celú odmenu (4 x 7000 = 28 000, čiže som za vodou).

To, že majú na webe pár gramatický chýb, ani neberiem do úvahy. Veď sa občas stane aj mne... Celkovo je však web lákavý, hlavne fotogaléria, kde mi ponúkajú krásne obrázky z merania kilometrov. Asi preto, aby som sa tešila na každý mesiac, keď mi okrem 7 tisícok dajú aj poriadne najesť!

Síce neviem, či som len ja taká nedôverčivá, či ostatným chamtivosť zatienila rozum, alebo sú len optimisti s vierou, že počas ďalších štyroch mesiacov sa nájdu ďalší, ktorí sa im vyskladajú na prvotné náklady, ale polepené autá už stretávam takmer na každom rohu...

katarína stieranková

katarína stieranková

Bloger 
  • Počet článkov:  66
  •  | 
  • Páči sa:  0x

zložito jednoduchá, veselo smutná a hlúpo múdra, s neutíchajúcou potrebou vždy, všade, všetko a všetkých kritizovať. žena. Zoznam autorových rubrík:  Svet okolo mňaMôj svetSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu