reklama

Ako som sa na emancipáciu vykašľala

Keď som bola mladšia, snívala som o tom, že raz budem veľká, mega úspešná a nezávislá slobodná matka bojujúca za práva žien, slobodu zvierat a podobné ušľachtilé veci. Môj diár bude nabitý termínmi stretnutí so samými vplyvnými ľuďmi, budem chodiť na charitatívne akcie a pomáhať všetkým všade na svete. Skrátka plánovala som zmeniť svet!

Písmo: A- | A+
Diskusia  (58)

Aj keď sa to celé zdá byť kúl, emancipácia je o ničom. Musíte drieť ako kôň, od rána do noci, často aj cez víkendy, bojovať za svoje práva, postavenie, stále niečo dokazovať a argumentovať, nemáte čas si ani vydýchnuť, lebo vám stále šliape po krku nejaký úspešný chlap, ktorého nemôžete vystáť, musíte byť tvrdá s ostrými lakťami, často aj obchodníčkou s vlastnými citmi. No a výsledok? Muži aj tak nikdy neuznajú, že sme lepšie.

Emancipáciu som tak začala vnímať ako stratu času a energie. Oboje možno využiť oveľa efektívnejšie. Chce to istú dávku pokory, trochu zapierania a občas aj štipku hereckého talentu. Ale výsledok za to stojí.

Preto mi nevadí, ak mám byť tou slabšou, zraniteľnejšou, často aj hlúpejšou. V takejto úlohe sa podstatne viac zabavím, menej nadriem a viac vecí sa mi "prepečie".

Napríklad si môžem kedykoľvek poplakať. Nemusím to v sebe dusiť a robiť hrdinku, že to nič, keď ma ide celú roztrhať. Mne sa uľaví a frajer je spokojný, že ma utešil a bol mi oporou. Aj keď sa musím priznať (prosím, fakt mu to nehovorte), občas pustím slzy aj kvôli tomu, aby som videla ten jeho bezradný výraz. To ma vie dojať k ešte väčším slzám, po ktorých sa mi fakt dokonale uľaví.

Tiež sa môžem vyhovárať na hormóny, ktoré môžu za zmeny nálad. Však som len krehká žena, nedokážem to ovplyvniť. Nemusím nosiť ťažké veci a keď sa ocitnem v situácii, že naozaj treba preniesť čosi ťažké, hodím "psie oči" a vždy sa nájde nejaký ochotný statný samec.

Som navyše technický antitalent. Čo si budeme klamať. Tak si všetko nechávam vysvetľovať. Väčšinou si nezapamätám princíp, ale tá žiara, ktorá vychádza z môjho milovaného, keď môže oduševnene vysvetľovať, to je fakt nezabudnuteľné. Samozrejme, občas sa na mňa čosi nalepí a potom sa môže stať, že idem do servisu a rovno poviem, že potrebujem vymeniť klinový remeň. Keď na mňa nechápavo pozrel technik, rýchlo som musela zaimprovizovať, že to mi môj drahý povedal, keď som sa mu sťažovala, že mi tam vpredu (akože pod kapotou) čosi čviriká. Keď sa technik spýtal "ako vtáčiky?", cítila som sa ako debil. Preglgla som a nechala si to všetko vysvetliť. Technik sa cítil dôležitý a ja som si potom vybavila prednostný termín. Však vtáčiky nech čvirikajú na stromoch, nie v mojom aute.

Je skrátka nádherné sledovať, čo sa deje s chlapmi potom, ako ich pochválite, oceníte, alebo im len ukážete, ako strašne ich potrebujete. Vtedy vôbec nemám chuť dokazovať, že som úspešnejšia, múdrejšia, šikovnejšia. Lebo viem, že som. Dosiahnem, čo chcem, bez toho, aby sa druhá strana cítila zneužívaná.

Nepotrebujem byť mega úspešná a uznávaná v spoločnosti, zarábať milióny a dokazovať svojmu milovanému (a všetkým ostatných chlapom), že som lepšia. O tom, či som naozaj lepšou, výška bankového konta, pracovná pozícia a z nej vyplývajúce číslo na výplatnej páske nerozhodujú. Ani plným diárom nepotrebujem dokazovať svoju jedinečnosť a nenahraditeľnosť. Som pyšná na to, že žiadny diár nemám. Namiesto neho mám čas na ľudí, ktorí síce nie sú v záberoch Smotánky, ale sú v mojej obývačke. A sú tam preto, že ich tam chcem mať.

Rovnako chcem byť s mužom. Nie len preto, aby mi mal kto privŕtať poličku, opraviť vodovodnú batériu alebo premiestňovať nábytok zadarmo. Chcem ho chváliť, ceniť si ho a ukazovať mu, že ho potrebujem. Chcem mu variť a prať špinavé ponožky. Chcem mať s ním deti, ktorým budem štrikovať šály na zimu a v nedeľu piecť koláč. Sem-tam zahrám divadielko, aby nebola nuda. Proste krásny život.

Prísť o toto všetko kvôli práci, peniazom, nezávislosti? Nie, nechcem byť emancipovanou. Chcem byť ženou.

A možno raz ten svet naozaj zmením.

katarína stieranková

katarína stieranková

Bloger 
  • Počet článkov:  66
  •  | 
  • Páči sa:  0x

zložito jednoduchá, veselo smutná a hlúpo múdra, s neutíchajúcou potrebou vždy, všade, všetko a všetkých kritizovať. žena. Zoznam autorových rubrík:  Svet okolo mňaMôj svetSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu